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2015年9月29日火曜日

はまなす・カシオペア ”Hamanasu" and "Cassiopeia"

ある程度覚悟はしていましたが、やはり来春ではまなすもカシオペアも廃止になるんですね。

非常に残念ですが、はまなすのボロボロの車両を見ると、まあこれも仕方ないのかな、という気にもなりました。廃止にするつもりで手を入れなかったのかもしれませんが。

この両列車が消えることで、JR北海道のDD51も引退するのは確実ですね。あと、まあこれは始めから既定路線ですが、ED79も北海道新幹線開業と同時に引退ですね。最後まで残ったD型電機もこれで完全に終了ですね。


Though it was anticipated, "Hamanasu" and "Cassiopeia" are going to be taken off next spring.
I'm so sorry but I could understand the reason why they are going to disappear when I saw the tattered body of  the passenger cars of "Hamanasu". The railway company didn't repair them because they might have decided to stop operation of "Hamanasu" in the spring 2016 since long time ago.

Type DD51 diesel locomotives of JR Hokkaido must retire when these two express trains disappear. Type ED79 also retire when Hokkaido Shinkansen commence commercial operation in March 2016. It means the last "D" type electronic locomotive will wholly drop off.






Hamanasu
朝日の中を札幌へと疾走する、下り「はまなす」
千歳線 島松-北広島
"Hamanasu" heading to Sapporo in the morning sunshine
Shimamatsu - Kita Hiroshima, Chitose line


Hamanasu
同じく、朝日を浴びて下北半島の海岸線を行く、上り「はまなす」
津軽線 瀬辺地-蟹田
"Hamanasu"going along the coast of Shimokita peninsula to Aomori glittering in the morning sun
Seheji - Kanita, Tsugaru line

Hamanasu
深夜の小幌駅を通過する上り「はまなす」
室蘭本線 小幌駅
"Hamanasu" passing Koboro station to Aomori in the midnight


Cassiopeia
黄金色に染まる田圃を行く、下り「カシオペア」
室蘭本線 有珠-長和
"Cassiopeia" in the sunny yellow paddy field going to Sappro
Usu - Nagawa, Muroran main line

Cassiopeia
長万部駅に停車中の、上り「カシオペア」
函館本線 長万部駅
"Cassiopeia" going to Ueno at Oshamanbe station
Oshamanbe station, Hakodate main line

Cassiopeia
長万部駅を発車する上り「カシオペア」
函館本線 長万部駅
"Cassiopeia" leaving Oshamanbe station for Ueno
Oshamanbe station, Hakodate main line


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