調兵山市の鉄法煤業集団(铁法煤业集团)の専用線(鉄法線)では、上游型を中心とした機関車が牽引する通勤用の旅客列車が運行されてきましたが、本当に風前の灯火になっているようです。(もしかしたら既に廃止されているかも。)
鉄法はいつまでも残るのではないかと思っていましたので、あまり真剣に撮影していなかったので、そのうちじっくりと撮りたいと思っていたのですが、ちょっと遅かったかもしれません。
ところで、ここには、世界で最後に製造されたと思われる蒸気機関車が在籍しています。
鉄法はいつまでも残るのではないかと思っていましたので、あまり真剣に撮影していなかったので、そのうちじっくりと撮りたいと思っていたのですが、ちょっと遅かったかもしれません。
ところで、ここには、世界で最後に製造されたと思われる蒸気機関車が在籍しています。
At Tiefa Coal Railway at Diaobingshan city has been operating commuter train pulled by steam locomotives but the commuter trains are going to retire soon. (They might have retired.)
I thought the steam trains at Tiefa would not stop using steam locomotives soon, I have not taken the pictures seriously. I wanted to visit there and spend several days again in near future but it might be too late.
By the way, at Tiefa, they have the latest steam locomotive all over the world.
上游型(SY)は1960年から1999年まで製造が続けられたのですが、ここで紹介する1772番がそのラストナンバーになります。ここには、上游型の1770~1772号機が在籍しているのですが、1770号機が1995年製、1771号機と1772号機が1999年製で、おそらく1772号機が本線用としては世界で最後に製造された蒸気機関車ということになると思います。
というわけで、今回は世界で最後に製造された、ある意味では世界最新とも言える、SY1771号機、SY1772号機の写真を紹介します。
まずは、SY1772号機から。
Shangyou (SY) Type locomotives were produced from 1960 to 1999. The last number is 1772. SY1770 - SY1772 are at Tiefa. 1770 was made in 1995 and 1771and 1772 were made in 1999. Probably 1772 is the lastly produced steam locomotives for main line.
Here, I introduce the pictures of the last and latest steam steam locomotives, SY1771 and SY 1772.
SY1772 is the first.
調兵山駅に進入するSY1772 SY1772 coming into Diaobingshan station |
調兵山駅に進入するSY1772 SY1772 coming into Diaobingshan station |
調兵山駅 Diaobingshan station |
調兵山駅で並ぶSY1771とSY1772 SY1771 and 1772 at Diaobingshan station |
調兵山駅 Diaobingshan station |
三家子駅 Sanjiazi |
続いて、1771号機です。
SY1771 is the next.
三家子~大隆 Sanjiazi - Dalong |
調兵山駅 Diaobingshan station |
調兵山駅 みにくいですが、1995年製の銘板が見えます。 Diaobingshan station. The plate shows this locomotive was made in 1999. |
三井~大明 Sanjing - Daming |
三家子駅 Sanjiazi station |
三家子駅 Sanjiazi station |
0 件のコメント :
コメントを投稿